Chladicí kapalina Evans Power Cool 180° 2l pro vysoce výkonné automobily

výrobce:Evans
Katalogové číslo:EPC2
EAN:5060287411239
Dostupnost: Na Skladě
cena bez DPH:973 Kč

1 177 Kč

V rámci systému chlazení motoru jsou nejžhavější povrchy ty přilehlé ke spalovací komoře, a to konkrétně vložky válců a hlavy válců. Evans dokazuje, že chladící kapaliny na bázi ethylen-glykolu pravidelně překračují hranici teploty, která dělí efektivní jádrový var (místo A na obrázku) od neúčinného Kritického tepelného toku. Kritický tepelný tok je synonymem pro pojem Departure from Nucleate Boiling (DNB). Nastává-li tato situace v chladícim systému, pokrývá se povrch na přehřátých místech bublinkami páry, což zabraňuje přenostu tepla. Protože pára odvádí méně než třetinu tepla, než dokáže voda, dochází k rapidnímu přehřívání v inkriminovaných místech a předčasným detonacím.

Doporučená aplikace pro:
Sportovní a závodní vozy v okruhových, vytrvalostních, drifting a dalších závodech.

Základní charakteristika:
Fyzikální stav: Syntetická kapalina nízké viskozity
Bod varu: více než 180°C
Bod mrazu: pod -40°C
Zabarvení: červené průhledné
Zápach: Téměř bez zápachu
Chuť: Mírně sladká, netoxická, ale nedoporučuje se k lidské spotřebě

Na celý život
Evans Waterless Coolants nepotřebují měnit. Jakmile jednou Evans aplikujete do chladícího systému, bude ochráněn po dobu životnosti motoru.

Anti-Freeze
Evans Waterless Coolants nezamrznou do teploty -40°C. Doplňkové přidávání nemrznoucí kapaliny není nutné.

Žádná voda - Žádné přehřívání
Power Cool 180° má bod varu 180°C a prostě jej neuvaříte.

Žádná voda - Žádná koroze
Voda obsahuje kyslík, který napomáhá korozi. Power Cool 180° eliminuje korozi a elektrolytickou korozi.

Žádná voda - Žádné tlakování
Power Cool 180° přispívá k menšímu tlaku v chladícím systému, čímž se snižuje tlak na součásti motoru a hadice.

Žádná voda - Žádné pittingy vložek válců
Power Cool 180° generuje podstatně méně pittingů ve srovnání se všemi chladícími kapalinami na bázi vody.

Žádná voda - Vyšší výkon
Power Cool 180° eliminuje předčasné detonace spojené s přehříváním.

Jak to funguje

Překročení limitů daných vodou

Voda je excelentní kapalina pro chlazení, dokud je v tekutém skupenství, ale v okamžiku, kdy se změní v páru, nemá prakticky žádnou kapacitu pro přenos tepla. Evans je špičková kapalina pro přenos tepla v motorech, protože zůstává v tekutém skupenství až nad teplotu 180°C. Tento článek popisuje výhody výrazně vyššího bodu varu.

Horká místa "hot spots"

V rámci systému chlazení motoru jsou nejžhavější povrchy ty přilehlé ke spalovací komoře, a to konkrétně vložky válců a hlavy válců. V těchto horkých místech je vysoká pravděpodobnost odpaření vody a snížení efektivního chlazení, vedoucí ke ztrátě výkonu a zbytečnému poškození motoru. Když chladící kapalina tímto spůsobem selhává, motor se stává ještě žhavější, což vede k dalším přehřátým povrchům a dalšímu odpařování vody.

Evans chladící kapaliny bez obsahu vody jednoduše nevaří kolem těchto horkých míst a zaručují efektivní chlazení i v těch nejnáročnějších provozních podmínkách, kterým můžete motor vystavit. Když se voda změní v páru, dochází k přetlaku v chladícím systému, který má neblahý vliv na životnost hadic a dalších komponentů. Znatelně vyšší bod varu chladících kapalin Evans znamená o 75% menší tlak než u kapalin na bázi vody, což znamená méně namáhaný chladící systém.

Voda obsahuje kyslík, který způsobuje korozi a podporuje elektrolytickou aktivitu, která dále poškozuje kovové součásti motoru. Evans chladící kapaliny bez obsahu vody eliminují korozi a elektrolytickou aktivitu, čímž razantně zvyšují životnost motoru.

Chladicí kapalina Evans bez vody

Fyzikální omezení vody

V rámci systému chlazení motoru jsou nejžhavější povrchy ty přilehlé ke spalovací komoře, a to konkrétně vložky válců a hlavy válců. Evans dokazuje, že chladící kapaliny na bázi ethylen-glykolu pravidelně překračují hranici teploty, která dělí efektivní jádrový var (místo A na obrázku) od neúčinného Kritického tepelného toku.

Kritický tepelný tok je synonymem pro pojem Departure from Nucleate Boiling (DNB). Nastává-li tato situace v chladícim systému, pokrývá se povrch na přehřátých místech bublinkami páry, což zabraňuje přenostu tepla (místo B na obrázku). Protože pára odvádí méně než třetinu tepla, než dokáže voda, dochází k rapidnímu přehřívání v inkriminovaných místech. To vede k začarovanému kruhu přehřívání...

Toto přehřívání a nadměrné tepelné namáhání vede k mnohým problémům, zejména se jedná o:

Caterpiller uvádí, že “Přehřívání je nejobvyklejší příčinou odstávky stroje a způsobuje více než polovinu kritických poškození motoru".

Chemická omezení vody

Přestože je voda levná a snadno dostupná, je zároveň příčinou koroze v chladích systémech.

Zahřátá voda odvádí značný podíl rozpuštěného kyslíku, ale při chladnutí absorbuje kyslík čerstvý. Tento princip vede k opakovanému cyklu koroze, který je ještě umocněn u starších vozů bez expanzních nádob.

Voda také působí jako elektrolyt, pokud jsou v ní rozpuštěny pevné látky jako soli vodního kamene. To podporuje galvanickou korozi, kdy ušlechtilé kovy podléhají kovům méně ušlechtilým - častým projevem jsou pittingy.

Receptury inhibitorů koroze se v průběhu let několikrát změnily, ale ne vždy k lepšímu. Produkty na bázi dusitanů, silikátů a boritanů jsou na trhu dlouhá léta, zatímco OAT (Organic Acid Technology) inhibitory se objevují až v poslední době. OAT formulace jsou často označovány jako "long-life", na základě možnosti jejich cca pětiletého použití, zatímco statndardní nemrznoucí kapaliny mají trvanlivost 1-2 roky.

Přestože OAT směsi s vodou jsou nyní používány ve většině nových vozů, ukázaly se jako méně úspěšné u vozů starších a u těžkých naftových agregátů nákladní, stavební a zemědělské techniky. Po několika letech používání chladích kapalin na bázi OAT se mnoho výrobců heavy-duty motorů, dopravců a přepravců vrací k původním formulacím na bázi dusitanů nebo k hybridním OAT / HOAT složením. Jedním z důvodů této změny byla malá ochrana proti pittingům vložek válců.

K udržení účinné úrovně inhibitorů koroze jsou v některých případech používána doplňková aditiva pro chladící systémy. Obvykle jsou tato aditiva pod- nebo předávkována, což vede k urychlenému průběhu koroze, pittingům vložek válců nebo ucpávání kanálků chladiče ztuhlými inhibitory koroze.

Evans chladící kapaliny bez obsahu vody obsahují minimum kyslíku a jsou celkem špatnými vodiči v porovnání s chladícími kapalinami na bázi vody. Tím je eliminována koroze a degradace chladící kapaliny samotné. Z těchto důvodů jsou Evans Waterless Engine Coolants považovány za CELOŽIVOTNÍ!

https://www.luckygas.cz/